ข่าว:

ห้ามโพสโฆษณา อาหาร ยา และเครื่องสำอางค์ รวมถึงสมุนไพรทุกชนิด ไม่ว่าจะมี อย. หรือไม่  เด็ดขาด หากพบจะแบนสมาชิกนั้นออกจากบอร์ดทันที

Main Menu

เรือสินค้า BENITA แล่นติดเกยตื้นชายฝั่ง สาเหตุจากลูกเรือทะเลาะวิวาทกันบนเรือ

เริ่มโดย mrtnews, มิ.ย 18, 16, 06:38:28 ก่อนเที่ยง

หัวข้อก่อนหน้า - หัวข้อถัดไป

0 สมาชิก และ 1 ผู้มาเยือน กำลังดูหัวข้อนี้

mrtnews

ในช่วงเช้าของวันที่ 17 มิถุนายน 2559 เรือบรรทุกสินค้าแห้งแบบเทกอง (Bulk carrier) ชื่อ BENITA ความยาว 181 เมตร กว้าง 30 เมตร ขนาด 42,717 เดทเวทตัน ได้ประสบอุบัติเหตุแล่นเรือติดเกยตื้นบนหาดชายฝั่งตะวันออกเฉียงใต้ของประเทศมอริเชียส (Mauritius) ในมหาสมุทรอินเดีย


ขณะเกิดเหตุ เรือกำลังอยู่ในเส้นทางเดินเรือมาจากเมืองพาราดิพ (Paradip) ประเทศอินเดีย เพื่อไปยังเมืองเดอร์บัน (Durban) ประเทศแอฟริกาใต้

ส่วนสาเหตุที่เรือแล่นติดเกยตื้นครั้งนี้ เบื้องต้นทราบว่ามาจากเกิดการทะเลาะวิวาทในหมู่ลูกเรือ และมีลูกเรือคนหนึ่งเป็นทีมงานฝ่ายช่างเครื่อง (engineer) ได้รับบาดเจ็บและกำลังต้องการหมอรักษา (medevace) ส่วนเหตุที่ทะเลาะกันนั้น ยังไม่มีรายงานข้อเท็จจริง

ลูกเรือเล่าให้ฟังว่า ลูกเรือคู่กรณีอีกฝ่ายได้ปิดเครื่องยนต์เรืออย่างกระทันหันในขณะเกิดการทะเลาะวิวาท จนทำให้เรือสินค้า BENITA ลอยลำพุ่งตรงเข้าเกยหาดดังกล่าว

ขณะนี้หน่วยยามฝั่งมอริเชียส ( Mauritius CG ) ร่วมกับเจ้าหน้าที่ตำรวจได้ขึ้นไปบนเรือลำนี้ เพื่อดำเนินการสอบสวนเรื่องราวทั้งหมดแล้ว


เรือบรรทุกสินค้าแห้งแบบเทกอง (Bulk carrier) ชื่อ BENITA รหัสหมายเลข IMO คือ 9172961 ขนาด 42,717 dwt สร้างขึ้นเมื่อปี ค.ศ. 1998 จดทะเบียนชักธง Liberia



ที่มา Data & Images - | แปลและเรียบเรียงข่าวโดย - Translated by






ข่าวอัพเดทภาษาอังกฤษจาก vesseltracker.com

Bulk carrier grounded on reef after brawl on board

In the morning of June 17, 2016, the unloaded "Benita" ran aground off Mahébourg after a brawl between the 23 Philippino and Taiwanese crew members which resulted in the engine being shut off. Short past midnight the master of the ship made a radio call reporting a problem on board. Some hours before, the bulkcarrier had left Paradip being headed towards Durban.

A team of the National Coast Guard (NCG) in Le Bouchon were put on alert. Police were informed of the situation five minutes past midnight. The ship was 12 nautical miles east of Mahébourg when an intervention team was sent aboard the police helicopter. The helicopter involved in the operation was fraught with difficulties because of the presence of drones that were flying over the region.

The commandos of the NCG Marcosse Brigade stormed the ship short past 2 a.m. and found the injured engineer locked in the engine room. At 5.30 a.m. the ship was evacuated, at 7.30 a.m it ran aground. At 7.30 a.m. the ship was hard aground on reefs off Mahébourg.

The chief engineer who was believed to have caused the confusion on board, was arrested by the police Mauricienne. Alvin Maderse, a Filipino of 28 years, got shot in the head and hand and was cared for at the Rose-Belle Hospital.

The tug "Ionian Sea Fos" (IMO: 8110796) of the MPA was sent to the grounding site by the Coastguard in the run of the day. The owners tasked Five Ocean Salvage to refloat the vessel. This may take several days. A team of the salvors was expected on scene on June 18.

The bulkcarrier has on board 145 tons fuel oil and 30 tons diesel. There was no spill observed yet. Measures were taken to prevent a marine pollution. An oil spill contingency plan has been deployed with the Mauritius Ports Authority and the Environment minister committed on the scene in the morning.


ที่มา Data & Images - | แปลและเรียบเรียงข่าวโดย - Translated by


..